رنگ نمای ساختمان چیست؟

رنگ نمای ساختمان پوشش ضد آب و بسیار مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی است که در بیرونی ترین سطح ساختمان ها اجرا می شوند. این رنگ ها نه تنها تاثیر چشمگیر بر جلوه ظاهری نما دارند، بلکه بار مرده ساختمان و هزینه ها را کاهش داده و مقاومت در برابر ریزش نما در هنگام زلزله را افزایش می دهند. برخلاف سنگ نمای ساختمان، آجر و سیمان، در رنگ آمیزی نما با حق انتخاب بیشتری روبرو خواهید بود. به طوریکه می توان متناسب با سبک معماری و فرهنگ منطقه رنگ های متنوع را انتخاب و روی نمای بیرونی ساختمان اجرا کرد.
در فرمولاسیون رنگ نمای بیرونی ساختمان ویلا و خانه مقاومت کششی، گرد و غبار گریزی و امکان تنفس برای سطح زیرین در نظر گرفته میشود. این رنگ ها بر پایه آب بوده و به همین دلیل رنگ نما تا حد بسیار زیادی شوره زدن آجر را کاهش داده و رطوبت سطح سیمانی زیرین باعث پوسته پوسته شدن آن نمی شود.
رنگ نما ایپک بویاخ
رنگ نما ایپک بویاخ

بهترین رنگ نما خارجی ساختمان

برای ساخت رنگ نما بیرونی ساختمان باید مصالح مصرفی که در نما به کار می رود و شرایط جوی منطقه مد نظر قرار گیرد. سیمان بعد از اجرا بر روی ساختمان زمانی را برای خشک شدن کامل احتیاج دارند پس از آن می توان رنگ را بر روی آن اعمال کرد. چون سیمان دچار رطوبت می شود نیاز است که این رطوبت خارج شود اگر عایق و رنگی که بر روی این سطح اعمال می شود امکان تنفس نداشته باشد این رطوبت باقی می ماند و رنگ بعد از مدتی پوسته می کند. همچنین اگر آب و هوای منطقه مرطوب باشد عدم امکان تنفس برای سطوح باعث ایجاد هوای دم کرده و نمور در داخل ساختمان می شود به همین دلیل در مناطق شمالی و جنوبی کشور بیشتر از “رنگ های اکریلیک پایه آب” که امکان تنفس به سطوح می دهند استفاده می شود.

مزایای استفاده از رنگ نما

در صنعت ساخت و ساز، به همان اندازه که مقاومت بنا و زیبایی داخلی آن اهمیت دارد، نمای ساختمان نیز مورد توجه قرار میگیرد. بر همین اساس مصالح ساختمانی متنوعی برای نما استفاده میشود که از نمونه های پرکاربرد می توان به رنگ نمای بیرونی ساختمان اشاره کرد. استفاده از این رنگ ها چند مزیت مهم را به همراه دارد که عبارتند از:
•    عدم تحمیل بار مرده زیاد به ساختمان برخلاف سنگ، آجر، میکروسمنت و سیمان
•    کاهش خطرات ساختمان به دلیل عدم ریزش نما برخلاف نماهای سنگی و آجری
•    تنوع بسیار بالا در رنگ و سازگاری با انواع سبک های معماری
•    جلوه ظاهری بهتر نسبت به سایر متریال های نما
•    انعطاف پذیری بالا و قابل اجرای روی سطوح ناهموار بدون احتمال ترک خوردگی
•    کاهش احتمال هدر رفت انرژی نسبت به نماهای شیشه ای
•    قابلیت شستشو و تمیز شدن نما
•    اجرای سریع بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته و تعداد زیاد نیروی انسانی
•    کاهش هزینه های ساختمان
•    کاهش احتمال پوسیدگی چوب نما
•    قابلیت اجرای آسان روی نمای ساختمان های قدیمی و جدید
•    قابلیت ترمیم آسان رنگ نمای ساختمان
رنگ نما ایپک بویاخ
beautiful colorful villa رنگ نمای ویلایی

رنگ مناسب برای نمای بیرونی ساختمان ویلا

در انتخاب رنگ نما ساختمان ها به تناسب سلیقه, منطقه و اقلیم موجود از رنگ بندی های متفاوتی استفاده می شود. در مورد رنگ ویلا معمولا از رنگ بندی های شاد و جذاب و خاص استفاده می شود که فرح بخش, زنده و پویا است. که نه تنها برای ساکنان آن بلکه برای رهگذران نیز جلوه بصری دارد و چشم نواز است. در رنگ آمیزی بالکن یا سقف شیب دار (آرداواز) ویلاها می توان با بکارگیری رنگ هایی که با هم “کنتراست (contrast) رنگی” دارند تضاد زیبایی بوجود آورد. این رنگ ها نیز مانند دیگر رنگ های نیوکالر توسط دستگاه ترکیب رنگ کامپیوتری در 20.000 شید رنگی آماده و عرضه می گردد. ضمنا می بایست برای دیوارهای نمای ویلا که در مجاورت باغچه می باشند از نیوسیل جهت عایق بندی دیوار استفاده نمود.
beautiful colorful villa رنگ نمای ویلایی
شرکت رنگ سازی ایپک بویاخ با بیش از 18 سال سابقه تولید و فروش رنگ ساختمان و صنعتی در ایران و دارای گواهینامه های رسمی از موسسات معتبر داخلی وخارجی می باشد و با بهره گیری از کادر مجرب و متعهد در راستای اهداف بلند مدت شرکت که رسیدن با نهایت کیفیت و رضایت مشتری می باشد حرکت می نماید .